Når du ikke kan mærke dine engle

          

  "Jeg er bange for at mine engle ikke er der mere. 
   Jeg kan ikke mærke dem, jeg kan ikke få kontakt.”

Det hører jeg tit, når folk kommer for at få en healing.

Og det kan være svært, det med den kontakt. 

Når vi mærker, at den er der, er det vidunderligt. 

Når vi mister tilliden til at den er der, så gør tvivlen det endnu sværere at få den tilbage.

Men der er noget, du kan gøre, for at få kontakten tilbage. 

Det kommer jeg til.

Lad mig starte med at slå fast, at uanset hvad, du mærker eller ikke mærker, så ER dine engle med dig. 

Hver dag. 
Altid. 
Det har de altid været og det vil de blive ved med.

Men i nogle perioder er det bare ikke så let. 

Det kan være fordi hverdagshamsterhjulet begyndte at snurre rundt med alle de ting man skal:  

”Jeg skal huske 
at ringe til elektrikeren 
og skrive til banken 
og at vi er løbet tør for rosiner 
og at Troels har fødselsdag i dag – jeg skal også huske at skrive til ham - 
og at jeg skylder 50 kr. til fællesgaven 
og at få svaret min mor om vi kommer i weekenden”.

Det er der ikke meget ro og balance over, og så ryger kontakten nemt

Overspisning kan også gøre det sværere at få kontakt. 

Når jeg propper mig med mad og sukker (og det gør jeg jævnligt, kan åbenbart ikke lære det) kan jeg ikke mærke noget bagefter, andet end at jeg har ondt i maven. 

Og det gør det sværere at få kontakt med englene, for dem kan jeg så heller ikke mærke.


Ofte er det også sværere at få kontakt, når man har det rigtig svært eller går gennem noget tungt. 

Hvilket jo er ret ærgerligt, for det er der, vi har mest brug for det.

Men de er der. 

Altid. 

Husk det.

Englene kan ikke fjerne al modgang. 

Desværre. Der er læring i modgang og der er udvikling i smerte. 

(Bare tænk på en fødsel, man finder ikke ret meget, der er så smertefuldt som det, men se hvad der kommer ud af det bagefter!)

Så at vi oplever modgang eller smerte betyder ikke at vores engle har glemt os eller forladt os.

Det betyder bare at ”vi kører under en bro” og forbindelsen kan blive lidt ustabil lige der.
Jeg så en gang et smukt billede under en healing, hvor en klient var ked af, at englene ikke havde været der, mens hun havde haft det allersværest i sit liv.

De viste, at de havde været der hele tiden, men at hun på det tidspunkt gik rundt som i et akvarium fyldt med blæk. Hun kunne ikke se dem og de kunne ikke vise sig for hende.
Men de stak armen ned i blækket og de holdt fast i hende hvert sekund både dag og nat. Også selvom hun ikke kunne mærke det.

De to sæt fodspor i sandet

Det er ligesom historien med fodsporene i sandet.
Et menneske sidder sammen med Gud og ser tilbage på sit liv. Der er to sæt fodspor i sandet, det ene tilhører mennesket, det andet er Guds. Men nogle steder er der kun ét sæt fodspor og det var i de svære perioder.
”Hvor var du henne, da jeg havde det sværest? Hvorfor gik du ikke ved siden af mig hele tiden?” spurgte mennesket.
”Fordi det var der, jeg bar dig,” svarede Gud.


Foto: Maxime Horlaville, Unsplash

I dag er jeg jo så heldig, at jeg healer med englene og er i kontakt med dem hver dag. 

Men alligevel har jeg også dage med ”tyk tåge” for privat-Kristine, hvor det tager længere tid at skære hul igennem og få kontakt.

Det har alle!

Hvad kan man så gøre for at få kontakten tilbage?

Blive ved. 

For mig har det hjulpet at tale med mine engle, selvom jeg ikke kunne mærke dem lige på det tidspunkt. Sige til mig selv og dem: Lige nu har jeg det svært og kan ikke få øje på jer eller høre jer, men jeg ved I er der, så nu taler jeg til jer alligevel og beder jer sende mig lys og trøst og kærlighed.

Selvhealing. Jeg lærte et greb fra min første reiki-uddannelse, og det virker for mig hver gang. Læg hænderne fladt omkring dit hals/hjerteområde og mærk, hvordan du kan berolige dig selv. Bed gerne dine engle om at heale dig samtidig. Når du har gjort det et par gange, kan du begynde at mærke, hvordan du slapper af eller at der kommer varme ud gennem dine hænder.

Rems det op, du er taknemmelig for lige nu og her.

”Tak for at jeg har min dejlige sofa at ligge i lige nu”

”Tak for at jeg fik god mad til frokost”  

”Tak for at jeg lever i et land med fred”.

Der er nok at takke for, når man lige får tænkt over det.

Og taknemmelighed højner dine vibrationer øjeblikkeligt, så der lettere kan komme hul igennem igen.

Held og lykke med kontakten. 

Og husk, dine engle er der altid!


Kærlig hilsen Kristine


Vil du have en snak om healing kan hjælpe dig på vej, kan du booke en tid til en gratis samtale her

Populære opslag fra denne blog

Er du et et stjernemenneske?

Hvordan foregår en healing?